گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی رشته علوم انسانی 154 صفحه

به صفحه دریافت گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی خوش آمدید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم توضیحات گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی را مطالعه نمایید.

قسمتی از متن و توضیحات فایل:

گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی در 50 صفحه ورد قابل ویرایش 104 صفحه pdf

دسته بندی: علوم انسانی

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 154

حجم فایل: 2.422 مگا بایت

گزارش کاراموزی اداره دارایی در 140 صفحه ورد قابل ویرایش

تاریخچه اداره دارایی

در اغاز پیدایش اجتماعات و زندگی اجتماعی نیاز مردم به تشکیلاتی بوده است که خرج و دخل ان اجتماع را اداره نماید که این هسته اصلی وابتدایی دارایی را تشکیل میدهد .

پس اغاز تاریخ دارایی را میتوان به نخستین تجمع انسانی دانست .

وجود لوح های گلین در کاخ پارسه (تخت جمشید ) که نشاندهنده میزان پرداخت حقوق و دستمزد به کارگران و هنرمندان سنگ تراش نشانه ان است که از گذشته های دور حساب و کتاب در کار بوده و پرداخت دستمزد و برداشت از خزانه با حساب و کتاب صورت می گرفته و سند هزینه های موجود (لوحهای گلین ) نشاندهنده این واقعیت میشود مگر میشود دولتی که از پنجاب هند تا مصر کشیده شده بود ه است بدون یک اداره مالیاتی منظم اداره شود و دریافت خراج ماهانه وسرانه بدون داشتن تشکیلات منظم که جواب گوی امار سالانه وصولی ومیزان پرداخت در ان قید شده باشد وجود داشته باشد .

اگر به مسئله حسن صباغ و خواجه نظام الملک طوسی در دربار ملک شاه سلجوقی بنگریم مشاهده خواهیم کرد که اختلاف بوجود امده بین این دو نفر در مورد تایین امار و تنظیم جدولی در باب وصول خراج ملک ایران بوده است .

اما مالیات بصورت امروز از عصر قاجار و انقلاب مشروطیت بصورت منظمی در امد و وزیر دارایی جزء بلند مرتبه ترین وزرا را تشکیل میداده و حتی برای منظم تر کردن نظام مالیاتی وامور مالی از کار شناسان خارجی مانند مستر شوستر امریکایی استفاده شده است . .

از سال 1289 خورشیدی که ادارات هفتگانه وزارت مالیه تصویب و تشکیل گردید اداره وصول و عایدات و سپس تحت عنوان پیشکار دارائی استان هفتم (زنجان ) نیز تاسیس گردید . اولین پیشکار دارائیزنجان آقای حبیب اله علی آبادی بوده و سپس مستشاران بلژیکی آنرا اداره کرده اند. در سال 1303 اداره دارائی برازجان سال 1309 خورمج سال 1292 بوشهر سال 1326 جهرم سال 1308 لار و داراب سال 1323 بوانات سال 1292 کازرون سال 1305 فسا و سال 1293 نیریز صاحب اداره دارائی شدند .

در سال 1353 پیشکاری دارائیزنجان به اداره کل امور اقتصادی و دارائیزنجان تغییر یافت . در سال 1383 اداره امور مالیاتی از اداره

کل امور اقتصادی و دارائی منفک و سازمان امور اقتصادی و دارائیزنجان با سه معاونت هزینه اقتصادی و پشتیبانی مصوب گردید ،که در حال حاظر با همان سیستم اداره میشود و اماده خدمتگزاری به مردم عزیز میباشد.

اهداف و وظایفهای سازمان دارایی

سازمان امور اقتصادی و دارائیزنجان انجام دهنده قسمتی از وظایف متبوع خود شامل شرکت در امور مربوط به تنظیم سیاست های اقتصادی و مالی کشور ایجاد هماهنگی و نظارت در امور مالی و اجرای سیاست های کلی مالیاتی و بودجه در سطح استان انجام می دهد . این وظایف از طریق دو معاونت هزینه و اقتصادی و با هماهنگی یک معاونت پشتیبانی به انجام می رساند .

1- معاونت هزینه ( و خزانه معین استان )

معاونت هزینه و قسمت خزانه معین استان کلیه امور مربوط به عملیات دریافت و پرداخت و نظارت امور پولی و مالی استان را انجام می دهد . عملیات مربوط به افتتاح حسابهای دولتی جمع آوری و ساماندهی درآمد های عمومی و اختصاصی نگه داری سپرده های مردمی و عملیات استرداد آن عملیات مربوط به تامین اعتبارات کلی جاری و عمرانی استان عملیات مربوط به ابلاغ تخصیص و تنظیم حساب ها همچنین در قسمت خزانه انجام می گیرد .

در قسمت تمرکز و تلفیق حسابها کلیه امور مربوط به دریافت حساب ها رسیدگی و اصلاح پیگیری حســاب های عمرانی و جاری و تلفیق حساب ها و ارسال به مرکز تا مرحله دریافت تائید انجام می گیرد .

در بخش اداره اموال و اوراق بهاء دار ممیزین مستقر در این بخش به همه امور اموال دولتی در سازمان و شرکت های دولتی پیگیری و رسیدگی حساب ها انجام می گیرد . بازرسین این اداره بطور مستمر به همــه دستگاههای محلی استان مراجعه و نسبت به اموال رسیده وفرستاده رسیدگی و گزارش می نمایند . ضمناً این اداره نیازهای اوراق بهادار استان را نیز بررسی و انجام می دهد .

در بخش گروه نظارت تعدادی از کارشناسان خبره حساب حضور دارند که بطور مستمر به دستگاههای دولتی تابع بودجه عمومی مراجعه و حسب عملیات و ثبت درست حساب انتقال به موقع درآمد ها و از این قبیل پیگیری می نمایند . این امور جدا از وظایفی است که ذیحسابان سازمان در دستگاه عملیات دریافت و پرداخت دستگاه ها را حسابرسی می نمایند .

2- معاونت اقتصادی

حوزه معاونت اقتصادی استان در اجرای بخشی از وظایف وزارت متبوع و زیر نظر معاونت مرتبط وزارتی در مورد امور تولیدی پولی و مالی ارزی و سایر امور مربوط به اوضاع اقتصادی استان و سایر امور محوله تحقیق و بررسی و نتایج را به شاخه معاونت امور اقتصادی و سایر معاونت های وزارت متبوع حسب مورد و سایر مسئولین استانــی و کشــوری گزارش می دهد . در این راستا پیشنهادهائی لازم نیز ارائه می گردد . این معاونت همچنان در قالــب طرحهای پژوهشــی و تحقیقاتــی مــورد اولویت وزارت متبوع فعالیت هائی انجام می دهد .

سایر امور محوله که از جانب وزارت متبوع ریاست سازمان و مسئولین استان که به این معاونت نیز ارجاع می شود بررسی و انجام می گیرد . از جمله این ماموریت ها بررسی و تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش درآمد استان بویژه در ارتباط با ستاد درآمد و تجهیز منابع استان انجام می گیرد .

3- معاونت پشتیبانی :

حوزه معاونت پشتیبانی وظیفه نظارت بر تهیه و تدوین برنامه های لازم در زمینه موضوعات مرتبط با برنامه های تحول اداری از قبیل اصلاح ساختار سازمانی و نیرو انسانی بهره وری کیفیت کار نیروی انسانی توسعه منابع انسانی آموزش های عمومی و آموزش ضمن خدمت امور استخدامی و بازنشستگان انتصابات امور مرخصی و غیر انجام وظیفه می نماید .

4- سایر امور محوله

سازمان امور اقتصادی و دارائی علاوه بر امور محوله برابر شرح وظایف سازمانی بسیاری امور دیگر از قبیل پاسخ به برخی نیازهای اطلاعاتی وزارت متبوع استانــداری و سایـــر دستگاههـــای دولتی را نیز انجام می دهد . از جمله این امور مانند عملیات واگذاری سهام عدالت پیگیری شکایات مردمی به ریاست جمهوری و از این قبیل .

اهداف وزارت کشور:

1- حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور
2- تامین آزادیهای سیاسی و اجتماعی در چهار چوب قوانین
3- اجرای سیاست عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی
4- حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی با مشارکت مردم
5- نظارت بر اداره نقاط کشور از طریق استانداران ، فرمانداران و بخشداران
6- شناسایی هویت افراد
7- رفع بحرانهای ناشی از حوادث غیر مترقبه

مطلب دیگر:  مقاله راهنمای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بورس رشته اقتصاد

وظایف وزارت کشور:

1- مسائل امنیتی و انتظامی
2- مسائل سیاسی و اجتماعی
3- مسائل عمرانی و شهرداریها

اهداف و وظایف بازرسی وارزیابی عملكرد

نظارت و ارزشیابی وظایف، فعالیت ها و مسئولیت ها در دستگاههای اجرایی بمنظور تشخیص موانع و مشكلات موجود و شناخت عوامل موثر در پیشرفت اهداف و وانعكاس به وزارتخانه ها و سازمانهای مركزی جهت بهره گیری بیشتر در انجام وظایف محوله.
اجرای ارزیابی فعالیت ها و عملكرد مدیریت دستگاه های اجرایی استان.
نظارت برحسن اجرای برنامه های ارزشیابی ادارت و مدیران كل و ملحوظ داشتن دستورالعمل ها و ضوابط تعیین شده.
ایجاد هماهنگی با واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات دستگاههای دولتی مستقر در استان به منظور تبادل اطلاعات و ایجاد وحدت رویه و انجام همكاری های لازم با گروههای بازرسی و نهادهای قانونی كشور بمنظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی در این زمینه.
تهیه گزارش متضمن تجربه و تحلیل ارزشیابی های بعمل آمده و نتیجه گیری از آنها و ارائه پیشنهادهای اصلاحی .
برقراری ارتباط مسمتر با اداره ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات حوزه ستاد وزارت كشور.
اجرای خط مشی ها، سیاستها و دستورالعملهای ابلاغی و ارائه گزارشهای لازم در چارچوب وظایف محوله.
نظارت و پیگیری برحسن اجرای برنامه های طرح تكریم مردم و جلب حمایت ارباب رجوع و اجرای نظام ارزیابی این طرح.
ارزیابی و رتبه بندی میزان استقرار طرح و رضایت مندی مردم از انجام طرح و ارائه خدمات.
ارتقاء سلامت نظام اداری، اجرا و پیگیری آیین نامه پیش گیری و مبارزه با رشوه خواری و فساد اداری.
ارتباط مستمر با دفتر ارزشیابی وزارت كشور و معاونت ذیربط در ریاست جمهوری بمنظور هماهنگی در نحوه اجرای برنامه های ارزیابی و ارزشیابی در دستگاههای اجرایی استان.
نظارت برحسن اجرای ضوابط و مقررات ارزشیابی كاركنان دولت در دستگاههای اجرایی و مدیران استان براساس قوانین و مقررات مربوط و ضوابط تعیین شده.
تهیه برنامه ها و اجرای ارزشابی نوبه ای كاركنان دولت و برگزاری دوره های آموزشی لازم و توجیه ارزشیابی كنندگان در رابطه با اهداف و برنامه های ارزشیابی.
تهیه و تنظیم و نگهداری شناسنامه ارزشیابی مدیران و كارشناسان محقق و متخصصین و كاركنانی كه خدمات آنان برجسته تشخیص داده می شود.
اجرای برنامه ارزیابی عملكرد مدیریت در دستگاهای اجرایی استان بمنظور تحلیل عملكرد آنها و تبیین نتایج ارزیابی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی در زمینه مدیریت و روشهای انجام كار.
ارزیابی فعالیت ها و نظارت برعملكرد دستگاههای اجرایی مستقر در استان بمنظور شناخت و اطلاع از چگونگی پیشرفت اهداف و برنامه های تعیین شده و تجلیل آنها.
انجام امور مربوط به ستاد جشنواره شهید رجائی.
نظارت و ارزشیابی وظایف و فعالیت ها و مسئولیت های دفاتر و ادارت استانداری بمنظور تشخیص موانع و مشكلات موجود و شناخت عوامل موثر در پیشرفت اهداف و انعكاس به سایر واحدها جهت بهره گیری در انجام وظایف محوله و ارائه گزارش به استاندار.
تهیه برنامه و اجرای ارزشیابی سالانه كاركنان استانداری و واحد های تابعه و ارائه آن به استاندار جهت اتخاذ تصمیم نهائی .
بررسی فعالیت های واحدهای استانداری ، فرمانداریها، بخشداری ها، شهرداری ها بمنظور ارزشیابی میزان كارآئی و عملكرد آنها و ارائه گزارش به استاندار.
ارزیابی فعالیت ها و نظارت برعملكرد دستگاههای دولتی مستقر در استان بمنظور شناخت و اطلاع از چگونگی پیشرفت امور و ارائه گزارش به استاندار.
تهیه برنامه و اجرای ارشیابی سالانه كاركنان استانداری و واحدهای تابعه و ارائه آن به استاندار جهت اتخاذ تصمیم نهایی.
آموزش و توجیه ارزشیابی كنندگان در رابطه با اهداف و برنامه های ارزشیابی.
نظارت برحسن اجرای برنامه های ارزشیابی ادارت و مدیران كل و ملحوظ داشتن دستورالعمل ها و ضوابط تعیین شده.
جمع آوری و تقدیم اسامی كاركنانی كه خدمتشان برجسته تشخیص داده می شود همراه با شرح فعالیت ها و خدمات برجسته آنان بمنظور فراهم آوردن امكانات تشویق آنان براساس آئین نامه ها و ضوابط مربوط.
تهیه و تنظیم و نگهداری شناسنامه ارزشیابی مدیران و كارشناسان محقق و متخصص و كاركنانی كه خدمات آنان بر جسته تشخیص داده می شود.
تهیه گزارش متضمن تجربه و تحلیل ارزشیابی های بعمل آمده و نتیجه گیری از آنها و ارائه پیشنهادهای اصلاحی جهت مقامات مافوق.
بازرسی و رسیدگی به امور ارجاعی از طرف استاندار.
تنظیم برنامه بازرسی موردی ودوره ای و اجرای آن را از طریق بازرسیهای مالی و اداری.
انجام همكاریهای لازم با گروههای بازرسی و نهادهای قانونی كشور بمنظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی در این زمینه.
تنظیم گزارش از نتایج بازرسیهای انجام شده و ارسال آن برای مراجع ذیربط.
رسیدگی به شكایات ارزشیابی شوندگان و تهیه گزارش جهت ارائه به شورای ارزشیابی بمنظور صدور رای قطعی در موارد اختلاف.
دریافت و بررسی شكایات كتبی مراجعین از كاركنان و واحدهای استانداری و دیگر ادارات و تهیه گزارش جهت مقامات مافوق.
برسی پیرامون صحت و یا سقم موارد مورد شكایت و پیگیری در این زمینه جهت احقاق حق شاكی و صدور پاسخ كتبی بمنظور اطلاع شاكی از نتیجه رسیدگی به شكایات.
بررسی و پاسخگویی به مراجعات نهاد محترم ریاست جمهور، سازمان بازررسی كل كشور، وزارت كشور و دیگر ارگانهای مسئول در باب شكایات و خواسته های مردم.

اهداف و وظایف دفتر امور خانواده و بانوان

انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص وضعیت مسائل و مشكلات امور خانواده و بانوان در ابعاد زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های كلان جمهوری اسلامی ایران.
ارتباط مستمر با دفتر امور بانوان حوزه وزارت كشور و اجرای خط مشی ها ، سیاستها و دستورالعملهای ابلاغی و ارائه گزارشهای لازم در چارچوب وظایف محوله.
مطالعه و شناخت امکانات و تسهیلات مختلف فر هنگی ، اجتماعی ، اقتصادی استان وبرنامه ریزی جهت استفاده و بهره برداری امکانات مذکور .
مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مربوط به زنان به منظور یافتن راه حل های مناسب برای رفع تنگناهای اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی زنان.
مطالعه، بررسی و برنامه ریزی مناسب در جهت فراهم آوردن زمینه های لازم برای آموزش و بالا بردن سطح كارایی و دانش عمومی خانواده ها و بانوان باتوجه به مطالعه و بررسی و تدوین شیوه های سازماندهی خانواده ها و بانوان جهت مشاركت در فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و تعقیب آنها .
برقراری ارتباط مستمر با دستگاه های اجرائی و سازمان ها و نهادهای ذیربط استان در امور بانوان به منظور تبادل نظر و آگاهی از طرح ها و برنامه ها و ایجاد هماهنگی در جهت رفع مسائل و مشكلات زنان در استان.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
گزارش کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی;کاراموزی بررسی جامع اداره دارایی;کارورزی بررسی جامع اداره دارایی;دانلود گزارش کارآموزی بررسی جامع اداره دارایی;بررسی جامع اداره دارایی; اداره; دارایی

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *